" Αποδέχομαι αυτό το βραβείο για λογαριασμό όλων των καλών δασκάλων που έχω γνωρίσει όλα αυτά τα χρόνια. Όλων των δασκάλων που πάσχισαν να οικοδομήσουν σχέσεις με τους μαθητές τους. Σχέσεις βασισμένες στην τιμή. Άνδρες και γυναίκες που δεν ήταν ποτέ εφησυχασμένοι, που πάντοτε, στην αδιάκοπη προσπάθεια τους να προσδιορίσουν και να επαναπροσδιορίσουν την σημασία της λέξης «Παιδεία» έθεταν ερωτήματα. Ο «Δάσκαλος της Χρονιάς» δεν είναι ο καλύτερος δάσκαλος. Οι καλοί δάσκαλοι είναι πολύ χαμηλών τόνων για να γίνουν εύκολα αντιληπτοί. Ο «Δάσκαλος της Χρονιάς» όμως, είναι ένας σημαιοφόρος, ένα σύμβολο γι’ αυτούς τους αφανείς ήρωες που πρόθυμα αφιερώνουν τη ζωή τους στα παιδιά. Η διάκριση αυτή τους ανήκει εξ’ ίσου. " Απόσπασμα από ομιλία του John Taylor Gatto το 1990 στη Νέα Υόρκη (Βλέπε σχετικό άρθρο http://bit.ly/19z7T7G )


Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης, όπου δεν υπάρχει καθιερωμένος θεσμός του σχολικού ψυχολόγου. Η συστηματική παρουσία ψυχολόγου σε σχολεία της χώρας επιτεύχθηκε για πρώτη φορά χάρη στα Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΠΨΥ), που τέθηκαν σε εφαρμογή το 2010, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και ολοκληρώνονται φέτος.

Συνολικά 90 ψυχολόγοι μετείχαν στα προγράμματα αυτά, που πραγματοποιήθηκαν σε 106 σχολεία προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της Ελλάδας και στα οποία φοιτούσαν συνολικά 24.704 μαθητές, ανέφεραν, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η επιστημονικά υπεύθυνη του έργου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ Ιωάννα Μπίμπου και η αναπληρώτρια επιστημονικά υπεύθυνη του έργου Σουζάνα Παντελιάδου.

Τα ΠΨΥ υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΑΠΘ με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με άξονα την πρωτογενή και τη δευτερογενή πρόληψη των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον. Ο στόχος αυτός υλοποιήθηκε με την καινοτόμο για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ένταξη ψυχολόγων, για πρώτη φορά, μέσα στα δημόσια σχολεία στα οποία φοιτά σημαντικός αριθμός μεταναστών μαθητών, προκειμένου να δημιουργηθεί και να εδραιωθεί μια αποτελεσματική κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ σχολείων, γονέων και ψυχολόγων για την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων όλων των μαθητών και τη διεργασία αναγνώρισης της διαφοράς/ετερότητας λόγω της πολυμορφίας στην εθνική καταγωγή των μαθητών.

Επιδίωξη των ΠΨΥ είναι η προαγωγή της ψυχικής υγείας στο σχολείο, η προώθηση της αρμονικής συνύπαρξης όλων των μαθητών (Ελλήνων και μεταναστών) και των οικογενειών τους, η διευκόλυνση της διασύνδεσης των σχολείων με τις οικογένειες και το άνοιγμα στην κοινότητα, μέσω της διασύνδεσης σχολείου και οικογενειών με τοπικούς φορείς ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.

Οι ψυχοκοινωνικές δυσκολίες που καταγράφηκαν αφορούσαν τόσο οικογένειες γηγενών όσο και μεταναστών μαθητών, καθώς και την ενδοσχολική βία, τις διεθνικές οικογένειες, την αναγνώριση της πολιτισμικής διαφοράς στο σχολικό περιβάλλον και τα αυξημένα περιστατικά παραμέλησης/κακοποίησης, τα οποία αφορούν τόσο τις οικογένειες Ελλήνων όσο και των μεταναστών και συνδέονται με την οικονομική κρίση.

Λόγω της θετικής αποδοχής των ΠΨΥ από την εκπαιδευτική κοινότητα, διερευνάται η δυνατότητα συνέχισής τους, ωστόσο αυτό είναι θέμα πολιτικής απόφασης που θα ληφθεί από το υπουργείο Παιδείας, επεσήμαναν οι υπεύθυνες του έργου.

Πηγή: AΠE-MΠΕ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ετικετοσύννεφο

Αρέσει σε %d bloggers: