" Αποδέχομαι αυτό το βραβείο για λογαριασμό όλων των καλών δασκάλων που έχω γνωρίσει όλα αυτά τα χρόνια. Όλων των δασκάλων που πάσχισαν να οικοδομήσουν σχέσεις με τους μαθητές τους. Σχέσεις βασισμένες στην τιμή. Άνδρες και γυναίκες που δεν ήταν ποτέ εφησυχασμένοι, που πάντοτε, στην αδιάκοπη προσπάθεια τους να προσδιορίσουν και να επαναπροσδιορίσουν την σημασία της λέξης «Παιδεία» έθεταν ερωτήματα. Ο «Δάσκαλος της Χρονιάς» δεν είναι ο καλύτερος δάσκαλος. Οι καλοί δάσκαλοι είναι πολύ χαμηλών τόνων για να γίνουν εύκολα αντιληπτοί. Ο «Δάσκαλος της Χρονιάς» όμως, είναι ένας σημαιοφόρος, ένα σύμβολο γι’ αυτούς τους αφανείς ήρωες που πρόθυμα αφιερώνουν τη ζωή τους στα παιδιά. Η διάκριση αυτή τους ανήκει εξ’ ίσου. " Απόσπασμα από ομιλία του John Taylor Gatto το 1990 στη Νέα Υόρκη (Βλέπε σχετικό άρθρο http://bit.ly/19z7T7G )


 

Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη για τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία των μαθηματικών στη Γαλλία δημοσιεύεται στο φύλλο  της 18 Μαρτίου 2014 της εφημερίδας Le Monde.

Martin Andler, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Versailles-Saint-Quentin εξηγεί στην Aurélie Collas γιατί η διδασκαλία των Μαθηματικών πρέπει να γίνει, οπωσδήποτε, περισσότερο ελκυστική. Ο ίδιος επισημαίνει ότι περίπου το 20% των μαθητών που τελειώνουν το σχολείο έχουν ανεπαρκείς γνώσεις στα Μαθηματικά.

7925146954_a2937876f7_b copy«Πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί η διδασκαλία μας σε αυτόν τον τομέα είναι αναποτελεσματική. Πώς μπορούμε να κάνουμε την… (x+y)2=x2+y2+2xy να μην μοιάζει με έναν αυθαίρετο χειρισμό συμβόλων; Η εισαγωγή των τύπων με αγνώστους είναι απαραίτητη, αλλά είναι ένα δύσκολο βήμα για τους φοιτητές, ιδίως αν οι κανόνες υπολογισμού δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα. Οι μαθητές πρέπει να καταλάβουν από νωρίς σε τι χρησιμεύουν τα μαθηματικά, με ποιο τρόπο ωφελούν την κριτική σκέψη και πώς μας επιτρέπουν να κατανοούμε τον κόσμο και να δρούμε μέσα σε αυτόν».

Κλειδί για την αλλαγή του τρόπου που διδάσκονται τα Μαθηματικά είναι για τον Martin Andler η σύνδεσή τους με εξωσχολικές δραστηριότητες. Προτείνει τη συμμετοχή των σπουδαστών «σε συνέδρια, εκθέσεις, διαγωνισμούς, παιχνίδια, ομάδες, που συμπληρώνουν και να αναζωογονούν τη μαθηματική εκπαίδευση. Οι εξωσχολικές δραστηριότητες ενεργοποιούν τη σχέση των μαθηματικών με τη διδασκαλία στην τάξη η οποία, συνήθως, επικεντρώνεται σε συγκεκριμένη ύλη. Τελικά αυτές οι δραστηριότητες μπορούν να συμβάλουν ώστε η διδασκαλία να γίνει πιο ελκυστική ακόμα και σε μη προνομιούχα σχολεία που έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη να αποφύγουν την περιθωριοποίηση και να βγουν από το γκέτο».

Συγγραφέας: Γιώργος Καρουζάκης

Πηγή: http://thalesandfriends.org/el/2014/03/18/provlimatiki-didaskalia/

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ετικετοσύννεφο

Αρέσει σε %d bloggers: