" Αποδέχομαι αυτό το βραβείο για λογαριασμό όλων των καλών δασκάλων που έχω γνωρίσει όλα αυτά τα χρόνια. Όλων των δασκάλων που πάσχισαν να οικοδομήσουν σχέσεις με τους μαθητές τους. Σχέσεις βασισμένες στην τιμή. Άνδρες και γυναίκες που δεν ήταν ποτέ εφησυχασμένοι, που πάντοτε, στην αδιάκοπη προσπάθεια τους να προσδιορίσουν και να επαναπροσδιορίσουν την σημασία της λέξης «Παιδεία» έθεταν ερωτήματα. Ο «Δάσκαλος της Χρονιάς» δεν είναι ο καλύτερος δάσκαλος. Οι καλοί δάσκαλοι είναι πολύ χαμηλών τόνων για να γίνουν εύκολα αντιληπτοί. Ο «Δάσκαλος της Χρονιάς» όμως, είναι ένας σημαιοφόρος, ένα σύμβολο γι’ αυτούς τους αφανείς ήρωες που πρόθυμα αφιερώνουν τη ζωή τους στα παιδιά. Η διάκριση αυτή τους ανήκει εξ’ ίσου. " Απόσπασμα από ομιλία του John Taylor Gatto το 1990 στη Νέα Υόρκη (Βλέπε σχετικό άρθρο http://bit.ly/19z7T7G )


Δύο νέοι θεσμοί σε επίπεδο σχολικών μονάδων αναμένεται να καθιερωθούν, σύμφωνα με σχέδιο προτάσεων τουυπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου.

A. Θεσμοθετείται το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, ‘ως όργανο κοινωνικής λογοδοσίας  και οικονομικής διαχείρισης της σχολικής μονάδας.
Αποτελείται από τον Διευθυντή, ως πρόεδρο, τον Υποδιευθυντή (όταν υπάρχει), δύο μέλη του Συλλόγου των Διδασκόντων και έναν εκπρόσωπο  τοι οικείου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Το νέο αυτό όργανο, μεταξύ άλλων , θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό των Σχολικών Μονάδων, όπως αυτός προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης και τον προϋπολογισμό λειτουργικών δαπανών της σχολικής μονάδας,  που συντάσσεται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή αλλά πόρων οι οποίοι προκύπτουν από τη συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα (πχ Erasmus κ.α.).

B. Καθιερώνεται η «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».
Όμορες σχολικές μονάδες του ‘ίδιου Δήμου ομαδοποιούνται και σχηματίζουν ενότητες για την προώθηση της συνεργασίας, τον συντονισμό του έργου τους και την ενιαία αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων.
Η «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων» αποτελεί σχολικό δίκτυο το οποίο τίθεται και στην υπηρεσία της Τοπικής Κοινωνίας  και μετατρέπεται σε τοπικό πολυδύναμο κέντρο γνώσης, με εργαστήρια , βιβλιοθήκες, χώρους πολιτισμού, αθλητικές υποδομές, κλπ, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες για πολιτισμό και δια-βίου εκπαίδευση της στενότερης ή ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, με τελικό στόχο να συσπειρωθούν οι τοπικές κοινωνίες γύρω του, να το χρησιμοποιήσουν για τις δικές τους ανήγαγες  (προγράμματα επιμόρφωσης, δράσεις στο πλαίσιο του ¨κοινωνικού σχολείου» (‘όπως π.χ. προγράμματα  κατά του ρατσισμού, του χουλιγκανισμού, της  παχυσαρκίας κ.α) ενημερωτικές διαλέξεις, αναψυχή, πολιτισμός, άθληση κ.α. σε ώρες εκτός μαθήματος.

Πηγή: http://www.eduportal.gr/

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ετικετοσύννεφο

Αρέσει σε %d bloggers: